سفارش تبلیغ
صبا ویژن
هرکس توبه کرد ره یافت . [امام علی علیه السلام]

اندیــــــــــــشه جـــــــــــــــوان


  شخصیت یک مدیر موفق characteristics of successful Manager

بدون هیج مقدمه ی باید به حضور انور گرامی شما بزرگواران برسان که روانشاسی یک علم است و نه تنها موضوع جدیدی نیست برخلاف عقیده خیلی از  روشن بینان که میگویند روانشناسی تازه وارد عرصه علم قدم گذاشته ؛ بلکه می توان گفت : از اولین علومی است که انسان ها بدان پداخته اند و نه تنها به صورت کلاسیک مورد برسی قرار گرفته است بلکه تمام ادیان الهی که بر سه محور : توحید  ، نبوت ، و معاد  استوار هستند مربوط  به رابطه انسان با خالق ، و انسان با آینده اش ، انسان با خویشتن خود  ، مباحثی ارائه می دهند که همین چگونگی و کیفیت ارتباط روح و روان انسان را  روانشناسی یا بهتر بگویم  سلامت حالت کامل آسلیش و کامیابی  زیستی ، روانی و اجتماعی  است  و صرف فقدان بیماری  یا معلولیت  ( ناتوانی ) سلامت نیست .و اگاه شدن از مسائل روح آدمی  می گویند .

رفتار ادمی ابعاد مختلفی دارد که در برگیرنده  ؛ انگیزه ها ، و اندیشه ها ، و احساسات و عواطف ، ئ خواسته های درونی ؛ عوامل فطری  ، غریزی و تربیت اوست در زمان ها و مکان هی مختلف  به اشکال گوناگون بروز می کند .

در این مختصر ابعاد مختلف شخصیت انسانها از دیدگاه روایات اسلامی  بصورت کلمات کوتاه مورد برسی قرار میگیرد امید است  با مطالعه این مختصر نسبت به زندگی و کار وتلاش نگرش تازه ای کسب نمائیم .

قدم اول :

 از تجربیات مدیران موفق به  بهترین  نحو ممکن بهره بگیرید . خجالت نکشیم اینکه فلانی موفق است عوض کمک خواستن از او ، روی تعصب های کور،  شروع به مقابله کردن کنیم  این اشتباه است  سعی کنیم از او راهنمائی بخواهیم .

امام علی «ع» بر تو واجب است که به حکومت های دادگر و روش های نیکوی پیش از خود اقتدا کنی . «نهج البلاغه»

Apply  the  experiences  ofsuccessful Managers.                   

قدم دوم

 تا آخرین لحظه در مسئولیت خود آینده نگری و مراقبت  از لغزش را فراموش نکنیم ، این نشود همین که پست سازمانی را تحویل گرفیتم از تمام فرصت ها برای بهره گیری شخصی استفاده ، و دعده ای را زیر پای خود له کنیم .

امام علی «ع» در حکم والی مصر محمدبن ابوبکر نوشتند : هر چند که عمر تو ساعتی بیش باقی نمانده باشد برتو است که با خواهش نفست مخالفت کنی .

Mark it ! see intothe future and prevent mistakes to the end of your responsibility.

قدم سوم

اگر می خواهی مدیر موفق باشی ، قبل از آنکه به حقوق آن توجه کنی ، به شرح وظایفی برای خود تنظیم نما ، خیلی وقت ها پیش می آید انسان مدیر یه بخشی می شود عوض تنظیم برنامه های برای هرچه بهتر اداره کردن اون محیط یا اداره بشود فکر حقوق و در آمد آن بخش است و این برای یک مدیر موفق اصلا خوب نیست .

امام علی «ع» جان خویش را در  راه مسئولیتی که خدا بر عهده تو نهاده نثار کن .« نهج البلاغه »

If you intend to be a successful manager  plan  your  duties before considering  your income  



حکیمی فر ::: چهارشنبه 87/4/5::: ساعت 7:1 صبح


>> بازدیدهای وبلاگ <<
بازدید امروز: 1
بازدید دیروز: 0
کل بازدید :2772
 
 > >>اوقات شرعی <<
 
>> درباره خودم<<
حکیمی فر
متولد 1361 در روستای چپقلو از توابع شهرستان بیجار استان کردستان / کارشناسی معارف / حوزه تبلیغ /چنانچه کسی از غافله ی یاران دور افتاد و نتوانست پا به پای آنان پله های ترقی را طی کند ، بر او خرده مگیرید. شاید او به کوس دیگری گوش سپرده باشد .بگذارید قدم در نوائی که خود می شنود ، بگذارد .چرا که این موسیقی ای است که به گوش او خوش آهنگ تر است . حال چه موزون و چه خارج/و تنها گاهی به این دلیل می نویسم تا دیگران را قابل تحمل تر کنم
 
>>لینک دوستان<<
 
>>اشتراک در خبرنامه<<
 
 
>>طراح قالب<<